Chanel N°5 Sekretna Piątka: Historia i Wizerunek

Najbardziej znane perfumy Chanel N°5 są unikalnym przykładem zapachu, który w miarę upływu czasu zyskuje nowy urok, czar, tajemniczą głębię. Jego charakterystyczny styl opiera się pojawiającym modom, z czasem staje się jeszcze bardziej fascynujący, to tak jak gdyby Mademoiselle Chanel udało się odkryć formułę wiecznej młodości i osiągnąć doskonałą alchemię między zapachem perfum, a esencją kobiecości.

Od momentu powstania zapachu (1921r.) dowiadujemy się jak znane postacie, symbole kobiecości stają się muzami N°5. Jedną z nich jest kobieta legenda, ikona stylu i urody – Marilyn Monroe, która klasyczną piątkę darzyła szczególną namiętnością.

Uchwycenie magii tych perfum zdaje się być nieosiągalne. Zgłębieniu arkan jego tajemnicy umożliwia poznanie 5 kluczy / sekretów, które doprowadziły klasyczną piątkę na sam szczyt wyjątkowości. 5 SEKRETÓW z pewnością pozwoli na lepsze zrozumienie magii tego niezwykłego zapachu.

W dzisiejszej prezentacji opiszę dwa z nich: niepowtarzalną Historię i Wizerunek Chanel N°5.

 

Sekret 1 – HISTORIA JAK Z BAJKI

 

Pomysł na zapach zrodził się w środowisku paryskiej mody i artystów. W 1920r. Gabrielle Chanel na spotkaniu z malarzem Jose Maria Serta i jego żoną Misią, wpada na pomysł by wylansować pierwszy zapach Chanel. To właśnie tam, w zmysłowym cieple Południa Francji, w krainie kwiatów, w klimacie przepychu zaczyna się historia N°5.

W fazie projektu, przyszły zapach Chanel zostaje zabarwiony różnorodnymi wpływami. Znana ze swojego zamiłowania do klasycznej surowości i fascynacji barokowym złotem Gabriel poddaje się wpływom rosyjskiego księcia, polskiej muzy artystów i katalońskiego malarza. Ogromnym wsparciem przy karierze N°5 jest dawny perfumiarz carskiego dworu – Ernest Beaux, który stworzył niezwykły zapachowy bukiet, nieznaną do tej pory kwintesencję kobiecości, zupełnie inną od zapachów ówczesnej epoki.

Nowatorski, pierwszy zapach Chanel dokonuje przewrotu dotychczasowych przyzwyczajeń, urzeka zaskakująco jak na owe czasy – prostą nazwą i flakonem. Piątka pojawiająca się w nazwie mówi o sekretnym związku tej cyfry ze znakiem astrologicznym Mademoiselle, bowiem przypisany jej Lew jest piątym znakiem zodiaku, a co więcej historia głosi, że Chanel szczególnie upodobała sobie tą cyfrę, będąc przekonaną, że przynosi jej szczęście.

Prostota kształtów, czyste linie i geometryczne krągłości wyrażające flakon N°5 odzwierciedlają surowość i uwielbienie tego, co najważniejsze dla stylu Chanel – ponadczasowej elegancji.

 

Światowa kariera N°5 zaczęła się od sukcesu w Stanach Zjednoczonych. Po wyzwoleniu Paryża pod butikiem przy ulicy Cambon ustawiały się kolejki amerykańskich żołnierzy wyczekujących na flakon słynnych perfum dla kobiet ich życia. W 1959r. zapach uznany jako symbol XX wieku trafił do Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Nowym Jorku. 9 lat później malarz Andy Warhol stworzył wariacje na jego temat prezentując 9 wyjątkowych grafik.

 

Sekret 2 – NIEZWYKŁY WIZERUNEK

 

Departament Parfums Chanel od lat 50. wykorzystuje pojawiające się dziedziny związane z budowaniem wizerunku. W 1953r. zrywa z tradycją i pokazuje perfumy N°5 w telewizji . Jest to decyzja wybiegająca w przyszłość, która umieszcza ChanelN°5 w świetle jupiterów.

Pojawiające się reklamy N°5 cechują specyficzne kody odnoszące się do wyjątkowego stylu Gabrielle Chanel, tworzące niepowtarzalne słownictwo estetyczne. Ich autorem jest Jacques Helleu, Dyrektor Artystyczny marki, który nadaje wizerunkowi Chanel niezwykłą siłę i jedność. Wprowadza odważne innowacje wykorzystując napotkane talenty (największe nazwiska fotografii), wybiera ich ze względu na zdolności interpretacji wartości Chanel.

W latach 30. fotograf Horst za namową Jacques Helleu, ukazuje na zdjęciach flakon N°5 w pełnej krasie, a na osobnym ujęciu fotografuje sylwetkę Mademoiselle Chanel na potrzeby reklamy perfum, tak rodzi się pomysł ”packshotu” (zdjęć produktów).

Jacques Helleu wybiera również najpiękniejsze kobiety do reklam, które na wzór Mademoiselle i Marilyn są symbolami elegancji i mocy uwodzenia N°5 dla całego świata. Są to m.in. Candice Bergen, Suzy Parker, Ali Mac Graw, Lauren Hutton, Jean Shrimpton, Cheryl Tiggs oraz Catherine Deneuve, która została ukazana w serii spotów reklamowych nakręconych dla Stanów Zjednoczonych.

W 1969r. powstaje pierwszy film ze scenariuszem poświęcony N°5, jest to zarazem najdroższy film reklamowy, który zapoczątkował długą sagę kolejnych kilkusekundowych superprodukcji. Tematy inspiracji CHANEL pojawiają się w wystawnych filmach,  z charakterystyczną, identyfikowalną estetyką – tj. czystość linii, graficzna staranność, a także tajemniczość i wyrafinowanie otoczone aurą erotyzmu

Sekret 3,4,5 to  siła N°5 wyrażona poprzez wyjątkową kompozycję zapachu. W kolejnej prezentacji opowiem Wam o luksusie jaki oferuje używanie perfum Chanel N°5.

Wszystkie materiały zawarte na łamach bloga są chronione prawami autorskimi, a ich kopiowanie lub wykorzystywanie jest zabronione.

© 2008 - 2018 - BeautyIcon.pl

Social Media