Obecnie nie kojarzę większego wydarzenia prezentującego trendy, w którym miałam okazję uczestniczyć. Mowa o Sephora Trend Report, które jest największym, cyklicznym wydarzeniem w Polsce prezentującym trendy urodowe.
Już sam dyrektor artystyczny marki Sephora – Sergiusz Osmański to niebywale kreatywny i przy tym serdeczny człowiek, posiadający wyjątkowy talent organizowania spotkań bez tak zwanej ”korporacyjnej spinki”. Każdemu wydarzeniu towarzyszy więc profesjonalna oprawa – pokaz trendów, ale też zabawa i luz, każdy gość ma szansę na miłą rozmowę, łyk ”reanimacyjnej’’ kawy z rana (cytując Sergiusza) i uśmiechy wielu pozytywnych ludzi pracujących dla tej perfumerii. Wszak makijaż to zabawa, zachęta do popuszczenia wodzy fantazji, zakup dokonany w miłej atmosferze i zakup, który sprawi, że poczujemy się piękniejsze.
Sergiusz Osmański, Dyrektor Artystyczny Sephora zaprasza na prezentację Sephora Trend Report
Nie przyszłam jednak tu wychwalać Sephora, tylko przede wszystkim przedstawić ciekawe trendy w makijażu na sezon Jesień/Zima 2015/16.
Trend I – Konturowanie
Konturowanie twarzy wg Smashbox
Konturowanie to zabawa światłem i cieniem, w celu wyrzeźbienia twarzy tak, aby zatuszować lub uwypuklić dane partie twarzy. Do konturowania posłużą nam produkty podzielone ze względu na konsystencję: suche – pudry brązujące i rozświetlające, róże oraz produkty mokre – sztyfty i palety zawierające kremowe produkty do konturowania. Oba te rodzaje kosmetyków możesz łączyć, pamiętając o tym, aby najpierw użyć produktów mokrych, następnie suchych. Ciemny kolor nakładaj na części twarzy, które chcesz zatuszować (okolice żuchwy, podróbek, linia załamania pod kością policzkową, czoło na linii włosów i nad skroniami), zaś jasny kolor nakładaj na te partie, które chcesz uwydatnić (kości policzkowe, łuk brwiowy, grzbiet nosa, łuk kupidyna, okolice pod oczami tworząc literę V). Pamiętaj aby rozetrzeć granice pomiędzy tymi dwoma odcieniami, następnie możesz nałożyć niewielką ilości różu uwydatniając szczyty kości policzkowych.
Na zdjęciach: Prezentacja nowości Smashbox, aktualnego lidera w promocji trendu na konturowanie. Makijaże wykonywali międzynarodowy wizażysta – Will Malhebre i polski wizażysta marki Smashbox – Sebastian Gradzik.
Trend II – Makijaż Baby Face & Strobing
Oba te pojęcia są ze sobą połączone, gdyż głównym celem jest rozświetlenie cery, dla nadania jej naturalnego blasku. Strobing to łączenie wypielęgnowanej, nawilżonej cery z mocą kosmetyków rozświetlających, dzięki którym zyskasz odmłodzony i przy okazji wyrzeźbiony efekt. Nie bez przyczyny Strobing został okrzyknięty nowym sposobem na konturowanie twarzy, zasadniczą różnicą tej metody jest uwypuklanie typowych dla klasycznego konturowania punktów twarzy, bez ingerencji kosmetyków brązujących. Takie konturowanie wydobywa maksimum świetlistości, blasku cery i zasadą jest aby ten blask był subtelny, wyglądał naturalnie, bez drobinek brokatu.
Trend Strobingu promuje m.in. marka Burberry oferując bazę pod makijaż Fresh Glow Luminous Fluid Base. Trendy Burberry przedstawiała wizażystka marki – Wendy Rowe.
Świeży wygląd cery promuje również marka Dior. Wizażysta marki – Krzysztof Nadziejewiec podkreśla, że w tym sezonie mocne przykrywanie cery jest passe, poleca zastosowanie podkładu Diorskin Nude Air wraz z fluidem rozświetlającym Skinflash dla nadania naturalnego blasku. Tak przygotowana cera świetnie wygląda z modnym zestawem produktów do oczu z linii Diorshow.
O perfekcyjny wygląd cery zadbała również marka Marc Jacobs Beauty, która obecnie lansuje nową, wygładzającą bazę pod makijaż z kokosem oraz długotrwale kryjący podkład. Nowości prezentował przedstawiciel marki – Dariusz Budzikur.
Trend III – Zmysłowe Smoky Eyes
Zazwyczaj jeśli mowa o Smoky skupiamy się na górnej powiece, w tym sezonie Sephora stawia główny akcent na podkreślenie dolnej powieki. Makijaż Smoky jest optymalnie zmysłowy, dlatego też przyciemniając oko pamiętaj o brwiach, powinny być dość mocno podkreślone, najlepiej cieniem, gdyż ten zapewnia najbardziej naturalny efekt. Z moich osobistych doświadczeń wynika, że przy tym dość intensywnym, ciężkim makijażu warto zadbać o jego trwałość, używając bazy pod cienie, a także stosując technikę odwróconego makijażu – najpierw malujemy oczy, następnie twarz. Przy intensywnej pracy cieni niestety zdarza się, że te osypują się, a jeśli są to kolory szarości i czerni trudno je potem usunąć, najlepiej więc pozostawić cerę bez makijażu i dopiero po oczyszczeniu z drobinek cienia – nałożyć podkład i korektor, a następnie puder.
Zmysłowe Smoky Eyes świetnie zaprezentował wizażysta marki Estee Lauder – Dariusz Kotarski. Prócz perfekcyjnych makijaży Darek jest przesympatycznym człowiekiem, który chętnie dzieli się ciekawymi makijażowymi trickami, więc jeżeli kiedykolwiek zobaczycie go w perfumerii nie bójcie się podejść i zapytać :)
Te wszystkie trendy przedstawił również reprezentant Sephora Pro Beauty Team z USA – Jeffrey English, zdecydowanie fachowiec z rozmachem i pasją, dobrą energią, którą zarażał nas wszystkie (wystarczy spojrzeć niżej na zadowoloną modelkę ;)), a same makijaże bardzo przemyślane i dopracowane.
Po za występami makijażowych gwiazd dużo się działo zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz perfumerii. Prezentacja przykuła uwagę tak wielu osób, że po eksperckie porady trzeba było poczekać.
Niedługo po Sephora Trend Report marka uchyliła rąbka tajemnicy na temat nowości gwiazdkowych, głównie z myślą o pięknych i pachnących prezentach. Odniosłam wrażenie, że niektóre marki zapomniały o tej okazji i raczej potraktowały ją jako wybieg do pokazania swoich nowości, natomiast takie marki jak Too Faced, Benefit, Viktor & Rolf, Smashbox, Sephora, Nails INC. Tous przygotowały specjalne wersje limitowanych zestawów prezentowych na Gwiazdkę 2015. Osobiście wybrałabym kosmetyki z obu kategorii, od dawna marzą mi się zapachy z ekskluzywnej linii Givenchy L’Atelier, które w zetknięciu ze zmysłami rozniecają wyobraźnię, są niesamowite! W oko wpadł mi zestaw Viktor & Rolf Flowerbomb – tym razem zapach zapakowano w zestaw przypominający Jajko Fabergé do którego z pewnością westchnie niejedna kobieta (według mnie to również taki prezentowy pewniak na piękną niespodziankę).
O trendach pisałam również w wątku o ulubieńcach na sezon Jesień 2015, koniecznie zajrzyjcie jeśli nie miałyście jeszcze okazji:
Ulubieńcy – Trendy urodowe na Jesień 2015